Monday 25 July 2011

Doce de Pêssego »» Peach jam


Este ano estou numa de doces! Não, nunca tinha feito. Tudo começou em Setembro passado quando a Ana me trouxe dois sacos cheios de marmelos e decidi fazer marmelada. Depois fiz geleia de marmelo e na outra semana fiz doce de ameixa. É um processo bastante simples e rápido e o resultado não podia ser melhor: doce caseiro e o gostinho do "fui eu que fiz".

This year I'm in a jam mood! I had never made jams before. It all began last September when Ana brought me two bags full of quinces and I decided to try and make some quince marmalade. Then I made quince jelly and some weeks ago I made plum jam. It's really a very easy and quick process and the result could not be better: homemade jam and the sweet taste when you say " I made it myself".


No comments:

Post a Comment